FAQ - Sferia - centrum pomocy

Przejdź do treści
FAQ
WITAMY NA STRONIE CENTRUM POMOCY
Nie wiesz jak skonfigurować połączenie z internetem w Sferii, poprawnie zainstalować kartę SIM, sprawdzić zasięg na oferowane usługi w Twojej lokalizacji? uszkodzeniu uległ telefon lub modem? nie wiesz gdzie zgłosić się z urządzeniem? na stronie Centrum Pomocy znajdziesz odpowiedź na te pytania i o wiele więcej!
A
TELEFON

1. Co to są usługi CLIP i CLIR?

CLIP-Dzięki usłudze możemy sprawdzić, kto dzwonił lub dzwoni (co widać zanim odbierzemy połączenie) dodatkowo zyskujemy dostęp do rejestru odebranych i nieodebranych połączeń. Numer nie pokaże się, jeżeli jego identyfikacja jest zastrzeżona usługą CLIR. CLIR- To zastrzeżenie identyfikacji mojego numeru telefonu. Dzięki usłudze numer telefonu, z którego dzwonimy, nie pokazuje się na wyświetlaczu osoby odbierającej połączenie. Obie usługi można aktywować/dezaktywować poprzez kontakt z DOK.

2. Czy wpisanie w telefonie numeru ICE to obowiązek?

Wprowadzenie do książki telefonicznej numeru ICE ( In Case of Emergency) jest dobrowolne, ale zachęcamy do takiej czynności, bo może to uratować nasze życie lub zdrowie. Jest to skrót informujący ratowników (np. medycznych), do kogo mają zadzwonić w razie nagłego wypadku. Numer powinien zostać wprowadzony w sposób nie budzący wątpliwości dla ratowników. Najlepiej wybraną osobę/osoby wprowadzić poprzedzając jej nazwę dopiskiem ICE (np. ICEmama). Osoba taka powinna wiedzieć o nas podstawowe informacje mogące pomóc służbom, np. jakie leki przyjmujemy, czy mamy alergię/uczulenie, przebyte choroby, grupa krwi itp.

3. Uszkodził(a)em kartę sim, jak długo trwa wyrobienie duplikatu?

W celu wyrobienia duplikatu karty sim niezbędne jest zgłoszenie się do Salonu Firmowego. Zgłosić powinien się właściciel usługi lub osoba posiadająca stosowne pełnomocnictwo. Duplikat jest wydawany podczas wizyty a koszt, jaki ponosi Abonent, to 14zł brutto. Jeżeli wyrobienie duplikatu jest powodowane wskazaniami Działu Technicznego (z przyczyn niezależnych do Abonenta) to wówczas opłata nie jest pobierana. Pracownicy Salonu Firmowego (ul Dzielna 58, Warszawa) są dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 10-18.

4. Jak działa numer komórkowy w Sferii?

Numer komórkowy, to numer działający w całym kraju (w zasięgu sieci operatora). Nie jest dla niego wymagane określenie adresu instalacji. Połączenia wychodzące oraz przychodzące można kontynuować nieprzerwanie podczas przemieszczania się. Na numerze dostępowym jest aktywna usługa transmisji danych. Dostęp do internetu możliwy jest w całym kraju (w zasięgu sieci operatora).

5. W ilu wariantach występują karty SIM?

Sferia oferuje karty SIM w czterech wariantach: - dla usługi Nomadycznej (SIM z jednym numerem stacjonarnym) - dla usługi Komórkowej (SIM z jednym numerem komórkowym) - dla usługi Nomadyczno-Komórkowej (SIM z dwoma numerami: stacjonarnym i komórkowym) - dla usługi Internetowej (SIM z jednym, niejawnym numerem komórkowym, bez aktywnej usługi głosowej).

6. W jakim wariancie jest dostępna poczta głosowa?

Poczta głosowa dostępna jest w wariancie Nomadycznym oraz Nomadyczno - Komórkowym, gdy bieżącym numerem jest numer stacjonarny. Usługa jest domyślnie nieaktywna. Zarządzanie pocztą głosową (aktywacja/dezaktywacja) jest realizowane poprzez wpisanie odpowiedniego kodu USSD oraz zatwierdzeniu klawiszem akceptacji połączenia.

7. Jak odzyskać hasło do poczty głosowej?

W przypadku zagubienia hasła skontaktuj sięz Działem Obsługi Klienta (numery 5555 lub 224974538). Konsultant przyjmie zapotrzebowanie na reset hasła i skontaktujemy się z Tobą po przyznaniu nowego. Nie zwlekaj z kontaktem z DOK ponieważ bez hasła nie uzyskasz dostępu do wiadomości na poczcie, jak również nie będziesz mógł zmienić parametrów usługi (np. powitanie).

8. Czy do korzystania z usługi potrzebne jest okablowanie budynku?

Nie, usługi Sferii działąją na zasadzie łączności radiowej, nie jest zatem potrzebne dodatkowe okablowanie lokalu.

9. Jak mogę sprawdzić czy wybrana lokalizacja jest w zasięgu Sferii?

Zachęcamy do weryfikacji adresu, korzystając z mapy zasięgu na stronie https://www.sferia.pl/mapa_zasiegu. Mapa ma jedynie charakter poglądowy. Przedstawia orientacyjną dostępność usług Sferii wewnątrz i na zewnątrz budynków. Rzeczywista dostępność usług może różnić się od prezentowanej m.in. ze względu na specyfikę propagacji fal elektromagnetycznych, warunki terenowe w tym otoczenie i rodzaj zabudowy. Mapa nie stanowi częsci umowy i nie może być podstawą do ewentualnych roszczeń reklamacyjnych.

10. Jakie urządzenia są polecane do korzystania z usług Sferii?

Każde sprawne urządzenie obsługiwane przez kartę SIM może być użyte do korzystania z usług Sferii. Na rynku jest bardzo duży wybór modeli spełniających wszelkie wymagania techniczne. My ze swojej strony zachęcamy do zapoznania się z ofertą urządzeń oferowanych przez naszą sieć, których bieżący wykaz jest aktualizowany na podstronie: https://www.sferia.pl/page/show/13/cenniki w pliku "cennik urządzeń abonenckich"

11. Czy numer nomadyczny, to inaczej numer stacjonarny?

Numer nomadyczny jest czymś więcej. Posiada numerację stacjonarną przyporządkowaną do jednej strefy numeracyjnej ( na przykład numer jest rejestrowany w strefie 22, wskazanej w umowie). Dodanie na tej samej karcie numeru komórkowego powoduje, że nawet wyjeżdżając poza określoną strefę numeracyjną można cały czas korzystać z numeru stacjonarnego, odbierając i wykonując połączenia. Dzieje się tak dzięki bezpłatnym przekierowaniom pomiędzy numerami na karcie, ustawianymi/zmienianymi każdorazowo przez Klienta samodzielnie z wykorzystaniem kodów USSD. Lista potrzebnych kodów jest przekazywana przy podpisaniu umowy i jest dostępna tutaj. Nomadic wysyła też sms-y i umożliwia dostęp do internetu.

12 Nie mogę wykonywać połączeń wychodzących, co robić?

Sytuacja może być spowodowana przez wiele przyczyn. W przypadku zaistnienia jakichkolwiek problemów z działaniem usług zachęcamy do kontaktu z Działem Obsługi Klienta na numer 5555 lub 224974538. Konsultant zweryfikuje możliwe przyczyny problemu i zaproponuje rozwiązanie lub sprawa zostanie skierowana do Działu Technicznego. Pamiętaj, że wykonywanie połączeń nie będzie możliwe, jeżeli na karcie jest aktywowana blokada dotycząca rodzaju połączenia jakie wybierasz lub został przekroczony limit kredytowy/kwotowy, na wykonywane usługi.

13. Czy mogę bezpośrednio sprawdzić ile minut pozostało do wykorzystania w ramach opłaty abonamentowej?

Za pomocą odpowiedniego kodu USSD (wykaz kodów dostępny jest tutaj). W każdej chwili możesz sprawdzić stan bezpłatnych minut oraz kwotę naliczoną za połączenia płatne w bieżącym okresie rozliczeniowym. Odpowiednie informacje uzyskasz także kontaktując się z Informacją o Saldzie pod numer 1111 (z telefonu Sferii) lub 224974539 (od każdego innego operatora).

14. Ile numerów można mieć w jednym aparacie telefonicznym?

Jedna karta SIM, to maksymalnie dwa numery (nomadyczny i komórkowy). Jeżeli posiadasz telefon z funkcją "dual sim", to w jednym aparacie możesz posługiwać się nawet czterema numerami.

15. W jakim formacie jest oferowana karta SIM?

Karta SIM jest uniwersalna i dzięki ramkom jest możliwość nadania jej jednego z trzech formatów: classic, micro, nano. Różne modele urządzeń wymagają różnych formatów, dlatego zwracamy uwagę na ostrożność przy wyłamywaniu poszczególnych ramek i pozostawieniu ich dla ponownego dopasowania karty przy zmianie urządzenia.

16. Czy aktywacja ustawień kodami USSD powoduje, że mam je aktywne już do końca umowy (np. przekierowanie z numeru nomadycznego na komórkowy)?

Zmiana warunków Umowy w trakcie jej obowiązywania (dla przykładu: zmiana taryfy telefonicznej, przyznanie oferty lojalnościowej) powoduje powrót do ustawień fabrycznych, a tym samym konieczność ponownego użycia kodów USSD w celu ustawienia usług osobistych. Zazwyczaj ma to miejsce w pierwszym dniu obowiązywania nowych warunków Umowy. Jeżeli masz wątpliwości czy wcześniejsze ustawienia nadal obowiązują, możesz to sprawdzić wykorzystując odpowiednie kody USSD. W wyjątkowych przypadkach możesz zostać poproszony(a) o ich ponowne użycie w odpowiedzi na zgłoszenie techniczne. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości zachęcamy do kontaktu z DOK

17. Czy mogę zablokować połączenia wychodzące?

W naszej ofercie przygotowaliśmy możliwość nałożenia blokady dla danej karty SIM na wykonywanie połączeń wychodzących w kilku wariantach:

blokada połączeń i SMS-ów Premium
blokada połączeń międzynarodowych
blokada połączeń do sieci komórkowych
blokady połączeń poza sieć Dostawcy Usług
blokada transmisji danych

Wszystkie blokady są bezpłatne a wcelu ich aktywacji/dezaktywacji prosimy o kontakt z DOK. Informacje o blokadach jak również pozostałych usługachdodatkowych są umieszczone w Cenniku.

INTERNET

1. Jak działa mechanizm limitu transferu danych?

Po przekroczeniu określonego limitu transferu danych w danym okresie rozliczeniowym do jego zakończenia operator zastrzega sobie możliwość ograniczenia prędkości przesyłu danych do 24 kb/s. Usługa wpada wówczas w tzw. "lejek" czyli celowe zmniejszenie prędkości transmisji danych przez operatora do określonej wartości (praktycznie uniemożliwia to lub znacznie utrudnia ściąganie plików, oglądanie treści video, słuchania muzyki oraz radia online. Z dużą trudnością ładują się strony www, mapy oraz przeciętnej wiekości pliki dołączone do wiadomości e-mail). Z początkiem kolejnego cyklu rozliczeniowego transfer danych zliczany jest od nowa.

2. Ile razy można wykupić dodatkowy pakiet transmisji danych?

W danym cyklu rozliczeniowym abonent może pięciokrotnie dokonać zakupu pakietu transmisji danych. Po wykorzystaniu pakietu przesyłana jest do abonenta wiadomość sms z informacją.

3. Czy niewykorzystany transfer przechodzi na kolejny okres rozliczeniowy?

Niewykorzystany transfer w ramach przydzielonego limitu, w bieżącym okresie rozliczeniowym nie przechodzi na okres kolejny.

4. Czy jest możliwość nadania stałego adresu IP?

Adres IP jest przyznawany w trakcie połączenia z siecią. Jest dynamiczny i publiczny. Nie nadajemy adresów prywatnych.

5. Czy samodzielnie można zweryfikować ilość zużytych danych>

Dla wygody naszych Abonentów została utworzona strona http://transfer.sferia.pl po kliknięciu w którą (lub wprowadzeniu adresu na pasku wyszukiwania przeglądarki) pokaże się ilość danych, jaka została do wykorzystaniaoraz aktualną prędkość. Usługa jest bezpłatna. Połączenia musi zostać zainicjowane z karty, dla której transfer jest sprawdzany.

6. W jakiej technologii działa usługa internetu w Sferii?

Usługi dostępu do sieci internet są realizowane w miarę możliwości technicznych Dostawcy Usług woparciuo technologie m.in.GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/HSPA+/LTE, korzystające z częstotliwości przeznaczonych do tego celu w Polsce. Szacowane prędkości pokazujemy w poniższej tabeli.

7. Podpisywałem umową już dawno, czy obecnie mogę korzystać z usługi LTE w Sferii?

Każdy Abonent usługi internetowej może już korzystać z LTE. Jeżeli nie jesteś pewien czy zgłaszałeś zapotrzebowanie na jej uruchomienie wcześniej, skontaktuj się z naszym DOK (5555 lub 224974538, czynne całą dobę). Konsultant potwierdzi uruchomiony dostęp lub podczas rozmowy wprowadzi zgłoszenie na aktywację LTE.

8. Jak sprawdzić czy moja lokalizacja umożliwia korzystanie z LTE.

Zachęcamy do weryfikacji adresu korzystając z mapy zasięgu, na stronie głównej https://www.sferia.pl/mapa_zasiegu. Mapa ma jedynie charakter poglądowy. Przedstawia orientacyjną dostępność usług Sferii wewnątrz i na zewnątrz budynków. Rzeczywista dostępność usług może różnić się od prezentowanej m.in. ze względu na specyfikę propagacji fal elektromagnetycznych, warunki terenowe w tym otoczenie i rodzaj zabudowy. Mapa nie stanowi częsci umowy i nie może być podstawą do ewentualnych roszczeń reklamacyjnych.

9. Wyczerpałem limit danych z taryfy. Co zrobić, żeby korzystań z usługi w normalnej prędkości?

Limit danych, a tym samym pełna pędkość zostają przywrócone z początkiem kolejnego okresu rozliczeniowego. W każdej chwili można zakupić dodatkowy pakiet danych (ważny do końca trwania okresu rozliczeniowego),który odblokuje możliwość korzystania z internetu w pełnej prędkości. Obecnie oferujemy pakiety: 500 MB (promocyjna cena brutto, to 4 złote) i 2 GB (promocyjna cena, to 10 złotych brutto). W celu aktywacji skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta (5555 lub 224974538), czynne całą dobę.

10. Jak skonfigurować dostęp do internetu na moim urządzeniu?

Odszukaj w ustawieniach modemu (lub urządzenia,na którym będziesz korzystać z usługi) poozycji o nazwie "Punkt dostępowy APN". Następnie utwórz nowy APN z następującymi wartościami, nazwa: sferia, APN: sferia.net. Niektóre urządzenia mogą dodatkowo wymagać włączenia transmmisji danych w roamingu.

11. Jak ustawić tryb 4G/3G/2G na moim urządzeniu?

W aplikacji MobilePartner otwieramy kolejno, Narzędzia/Opcje/Sieć. Zostanie wyświetlony aktualny typ sieci. Zmienia się go poprzez rozwinięcie listy i wybór żądanej sieci. Lista trybów rozwija się tylko jeżeli modem nie jest połączony z siecią.

12. Uszkodził(a)em kartę sim, jak długo trwa wyrobienie duplikatu?

W celu wyrobienia duplikatu karty sim niezbędne jest zgłoszenie się do Salonu Firmowego. Zgłosić powinien się właściciel usługi lub osoba posiadająca stosowne pełnomocnictwo. Duplikat jest wydawany podczas wizyty a koszt, jaki ponosi Abonent, to 14zł brutto. Jeżeli wyrobienie duplikatu jest powodowane wskazaniami Działu Technicznego (z przyczyn niezależnych do Abonenta) to wówczas opłata nie jest pobierana. Pracownicy Salonu Firmowego (ul Dzielna 58, Warszawa) są dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 10-18, sobota 10-14.

© Copyright 2014-2017 Sferia S.A.
Wróć do spisu treści